Čim netko spomene jaja, obično mnogi pomisle na kokošja jer ih je u našoj sredini najviše, jer su najjeftinija i jer smo na njih navikli. Danas se ipak kod OPG-ova i u nekim marketima mogu naći i veća, drukčija i nepopularnija – pačja jaja.

Pogledamo li izvana, možemo primijetiti da su pačja jaja obično veća nego kokošja. Iako veličina i jednih i drugih varira, pačja su obično za otprilike 50% veća od kokošjih. Boja im uglavnom ovisi o prehrani pataka i varira od bijele preko svijetlo zelene do smeđe.
Ljuska je znatno deblja od kokošje, a dokazano je da upravo takva ljuska osigurava dulji rok upotrebe u usporedbi s kokošjim.

Pogledamo li pak unutra, vidjet ćemo da se značajnije razlikuju. Pačja su jaja prozirnog bjelanjka, bez žutih tragova koje možemo vidjeti kod kokošjih, a žumanjak je mnogo veći.

Nutritivno gledano, zahvaljujući većem žumanjku, pačja su jaja masnija i imaju više kolesterola. S druge strane, sadrže i znatno više proteina i imaju veću koncentraciju omega-3 masnih kiselina. Osim navedenog, po ostalim su sastojcima vrlo slični, a ljudi koji su alergični na kokošja jaja, često na pačja nisu.

Nutritivna vrijednost kokošjeg jajeta (50g)

  • Kalorije: 71
  • Ukupno masti: 5g
  • Kolesterol: 211mg
  • Natrij: 70mg
  • Protein: 6g

Nutritivna vrijednost pačjeg jajeta (70g)

  • Kalorija: 130
  • Ukupno masti: 10
  • Kolesterol: 619mg
  • Natrij: 102mg
  • Protein: 9g

Pačja se jaja u kuhinji mogu koristiti na iste načine na koje koristimo i kokošja jaja, a zbog veće količine (a stoga malo veće i cijene), trebat ćemo ih manje. Okus je sličan okusu kokošjih jaja, ali puno intenzivniji, posebno u usporedbi s jajima iz kaveznog uzgoja. Za okus ipak savjetujemo da ih najbolje sami probate pa procijenite, a nama javite svoje dojmove!

Imaš komentar?
Podijeli ovo: